Profesjonalny Copywriter

Obecnie bardzo często z różnych powodów zlecamy pisanie treści. Niezależnie o tego czy prowadzimy firmę i chcemy wzbogacić naszą stronę internetową, czy prowadzimy bloga i nie mamy czasu stworzyć kolejnego wpisu, sięgamy po zlecenie napisania treści. Przeważnie też bez większego zastanowienia się wybieramy między copywriterami oraz freelancerami czy wybieramy osoby, które obecnie są “pod ręką”. Wybór taki może być jednak niekorzystny i nieść pewne ryzyko. Jeśli zatem zlecasz pisanie tekstów, sprawdź, dlaczego warto zlecać je copywriterom i jakie korzyści dzięki temu odniesiemy.

Copywriterzy i Freelancerzy — kim tak w ogóle są?

Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto wybierać profesjonalnych copywriterów przy zamawianiu treści, powinniśmy najpierw zdefiniować i określić te osoby. Profesjonalni copywriterzy to osoby, które zawodowo i na “cały etat’ zajmują się pisaniem tekstów. Osoby takie poświęcają cały swój zawodowy czas na tego typu działalność i jest to ich głównym zawodem. Profesjonalni copywriterzy pracują zarówno w firmach zatrudniani na umowę o pracę lub jako wolni strzelcy. Profesjonalni copywriterzy pracujący “na własne konto” prowadzą najczęściej własne firmy o takim profilu działalności. Copywriterzy mogą pochwalić się też często kilkuletnim doświadczeniem, certyfikatami czy wykształceniem. Freelancerzy są to osoby, które pracują jako wolni strzelcy, wykonując jedynie niezobowiązująco poszczególne zlecenia. Najczęściej działają oni w różnych kategoriach i nie są w żadnej z nich profesjonalistami czy ekspertami. Freelancing jest też często traktowany jako dodatkowe zajęcie do innej lub podstawowej pracy. Wiele osób wybiera go właśnie ze względu na elastyczność pracy.

Rzetelność i renoma

Pierwszym powodem, dla którego warto zatrudniać profesjonalnego copywritera, a nie freelancera do pisania tekstów jest rzetelność i renoma danego copywritera. Profesjonaliści działają na rynku od dłuższego czasu. Mają wyrobioną swoją renomę oraz dobre imię. Możemy dowiedzieć się o tym, sprawdzając np. profil copywritera na portalu ze zleceniami czy liczbę zrealizowanych zleceń w serwisie ze zleceniami danego copywritera. Profesjonalni copywriterzy często reklamują się z imienia i nazwiska oraz prezentują chętnie swoje referencje, realizacje czy oceny z różnych miejsc w sieci. Jeśli współpracujemy z osobami nieanonimowymi, ale rozpoznawalnymi, zyskujemy bardzo wiele korzyści. Z pewnością nie musimy obawiać się o otrzymanie plagiatu, porzucenie zlecenia czy inne zawirowania jak wykorzystanie danych klientów itp. Osoby pracujące na swoje nazwisko jako profesjonalni copywriterzy nie zaryzykują dla tak małej korzyści swojego dobrego imienia i utraty renomy na rynku. Osoby takie są też przeważnie szeroko znane w branży np. w social mediach czy przez innych copywriterów. Jest to szczególnie ważne, jeśli podajemy dane klientów, którym odsprzedajemy teksty w celu napisania tekstu itp. Osoby takie nie “ukradną” nam klienta czy nie wykorzystają tego typu danych.

Umiejętności copywriterów

Drugim i jednym z najważniejszych plusów wybierania profesjonalnych copywriterów są doświadczenie, wykształcenie i umiejętności takich osób. Zlecając prace profesjonalistom, możemy zatem liczyć na odpowiedni poziom wykonania testu. Osoby te mają często wykształcenie humanistyczne, zrealizowały już setki zleceń czy posiadają szeroką wiedzę na temat pozycjonowania i tworzenia tekstów seo. Profesjonalni copywriterzy biorą udział w szkoleniach, zdobywają certyfikaty np. partnerów Google czy są na bieżąco z nowymi trendami. Dzięki umiejętnościom potrafią też pisać odpowiednie teksty oraz dostosowywać je do klientów. Wszystko to przekłada się na wysoką jakość zlecenia. Wybierając freelancerów, którzy mogą pracować w ten sposób jedynie dorywczo, przeważnie nie możemy liczyć na tak wysoki poziom wykonania usługi. Profesjonalni copywriterzy dostarczą nam zatem tekst zgodny z zamówieniem, napisany odpowiednim stylem, językiem czy w odpowiedniej formie. Wiedza profesjonalistów pozwala stworzyć lepszy, lepiej zoptymalizowany pod kątem seo czy bardziej atrakcyjny tekst. Choć przeważnie usługa ta będzie nieco droższa, zdecydowanie warto ponieść taki koszt, gdyż jakość tekstów będzie często dużo wyższa. Plusem jest też szeroka oferta profesjonalnych copywriterów. Osoby takie znają wiele technik pisarskich czy wykonują różnego rodzaju teksty od publikacji prasowych, poprzez teksty sprzedażowe na tekstach seo skończywszy.

Obsługa zlecenia

Bardzo ważnym plusem wyboru profesjonalnych copywriterów jest też obsługa samego zlecenia. Profesjonalni copywriterzy przykładają dużą wagę do terminów oraz ustaleń z klientami. Z racji, że poświęcają cały swój zawodowy czas na pisanie, są dostępni przez większość dnia pod telefonem lub e-mailem. Rozpoczynając współpracę z takimi osobami, możemy liczyć też na odpowiednio wysoki poziom oraz profesjonalizm z ich strony. Profesjonalni copywriterzy wiedzą o co muszą zapytać się klienta przy składaniu zlecenia i często też podpowiadają mu pewne rozwiązania. Jest to niezwykle ważne, gdyż zamawiając tekst u profesjonalnego copywritera, otrzymamy go w krótkim terminie, poprawny i odpowiednio napisany.

Gdzie znajdziemy profesjonalnych copywriterów?

Jeśli szukamy profesjonalnych copywriterów w sieci mamy kilka miejsc ich skupiających. Pierwszym takim miejscem są portale wykonujące zlecenia. Portale te umożliwiają dodanie zlecenia oraz podjęcie je z drugiej strony przez copywriterów. Na rynku istnieje kilka takich portali. Możemy w nich również w większości przypadków wybierać copywriterów, których już znamy czy którzy osiągają odpowiednie oceny. W sieci istnieje też wiele serwisów oraz agencji marketingowych, które trudnią się pisaniem tekstów i zatrudniają jedynie profesjonalnych copywriterów. Jeśli zlecamy pracę w ten sposób, otrzymujemy konkretny termin wykonania i nie musimy czekać, aż nasze zlecenie zostanie podjęte i wykonane. Kolejnym sposobem wyszukiwania copywriterów w sieci jest wyszukiwanie ich po stronach internetowych czy profilach w social mediach. Każdy profesjonalny copywriter posiada swoją stronę internetową, która widnieje w wyszukiwarce Google lub profil na Facebooku. Na stronie znajdziemy stawki, ofertę czy portfolio i przykładowe prace. Będziemy mogli również często poznać rekomendacje danego copywritera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here