Google

Google to płatne wyniki wyszukiwania — tak myśli wielu z nas biorąc Google pod uwagę, jeśli planujemy promocję swojej marki czy witryny. Wbrew pozorom Google ma do zaoferowania jeszcze 3 inne rodzaje reklamy takie jak reklamy video na YouTube, reklamę graficzną w postaci banerów na stronach www partnerów oraz pozycjonowanie, czyli ruch organiczny. Każdy sposób z pewnością posiada swoje plusy, a tak duży wybór daje ciekawe możliwości promowa marki. W dalszej części przedstawiamy 4 sposoby reklamy w Google.

Płatna reklama w wyszukiwarce

Pierwszym typem reklamy, który jest zdecydowanie najpopularniejszy w ofercie Google, jest wykupienie płatnego wyniku wyszukiwania. Wyszukiwarka Google głównie na tym produkcie zbiła majątek, oferując możliwość “wskoczenia” na pierwsze trzy miejsca nad wynikami organicznymi naszej witryny w zamian za opłatę. Wiele osób do dziś nie pozycjonuje witryny, a po prostu wykupuje wyższą pozycję, która jest gwarantowana. Promocja w tej opcji jest bardzo prosta. Wystarczy utworzyć konto w Google Ads w programie reklamowym Google oraz zapłacić za to, że nasz wynik będzie ukazywał się w wyszukiwarce, jeśli dana osoba będzie wyszukiwarka danego hasła. Sama konfiguracja nie jest trudna, a Google dostarcza wiele instrukcji. Z tej opcji może skorzystać również każda osoba bez względu na to, czy jest prywatnym blogerem, czy właścicielem dużej marki.

Płatny wynik w Google ma prawie taką samą formę, jak ten naturalny. Również posiada adres witryny, nagłówek nad nim i krótki popis pod nim. Oprócz tego po lewej stronie adresu www dodana jest adnotacja “Reklama”. Różnica ta jest jednak subtelna i na tyle naturalna, że wiele osób nie odróżnia płatnego w wyniku wyszukiwania od tego organicznego. Jeśli zatem sprzedajemy koszulki i dana osoba wpisze do wyszukiwarki hasło “koszulka xl”, zostaniemy wyświetleni nad właściwymi wynikami wyszukiwania. Samodzielnie możemy określać, pod jakimi hasłami chcemy być wyświetlani i jakie osoby mają zobaczyć nasz wynik.

Video na YouTube

Drugim sposobem na promowanie się w Google jest video na YouTube. Wiele osób nie wie, że YouTube, jest właściwie serwisem Google i jest to marka “córka” giganta. Jeśli więc chcemy reklamować się przez materiały video, system reklamowy Google Ads daje nam doskonałą okazję do tego. Promocja w ten sposób od technicznego punktu widzenia nie jest skomplikowana i również odbywa się w systemie reklamowym Google. Skorzystać mogą z tej opcji również wszystkie osoby bez ograniczeń.

Reklama na YouTube, jak zapewne każdy miał okazję się przekonać, występuje w formie krótkiego video wyświetlanego przed filmikiem lub przerywnika w jego trakcie. Reklama w postaci video na YouTube daje możliwość wyboru kilkunastu opcji takich jak np. video przed filmikiem które da się pominąć, video którego nie da się pominąć, video 5 cio sekundowe czy video 30-sekundowe i filmik na końcu. Opcji jest wiele i tylko od nas zależy jaki format reklamy wybierzemy. Samodzielnie decydujemy również o tym, kto zobaczy naszą reklamę, dzięki targetowaniu. Same filmy wyświetlane są również tylko na kanałach, które biorą udział w programie AdSense i które spełniają rygorystyczne wymogi jakościowe. Dzięki temu nie musimy obawiać się, że nasza reklama będzie wyświetlana i tym samym powiązana z kontrowersyjnymi kanałami czy kanałami o niskiej jakości.

Baner reklamowy na stronie www partnera Google

Google Ads i reklamy w Google to również możliwość wyemitowania swoich reklam w postaci displayowej na innych stronach www. Google oferuje w tej formie wyświetlanie reklam na stronach internetowych swoich partnerów. Z jednej strony daje możliwość dodawania własnej witryny do systemu osobom, które posiadają popularne witryny, a z drugiej strony umożliwia swoim klientom wyświetlanie reklam tradycyjnych na takich stronach. Google zarabia, dzieląc się zarobkiem z osobami posiadającymi i użyczającym swoje witryny. Aby stać się partnerem Gogole, należy spełniać również wymagania jakościowe. Dzięki temu również nasza reklama będzie wyświetlana tylko na odpowiednich witrynach, które przeszły weryfikację. Wybierając tę opcję, nasza reklama może mieć formę tekstu, grafiki czy video wyświetlanych na zewnętrznej stronie www. Również w tej opcji mamy możliwość targetowania odbiorców. Ta tradycyjna forma reklamy w dalszym ciągu cieszy się dużą skutecznością i warto wziąć ją pod uwagę, jeśli chcemy zaprezentować np. grafikę czy video na stronach www.

Pozycjonowanie

Ostatnim — czwartym sposobem reklamy i promocji w Google jest pozycjonowanie. Google daje w ten sposób możliwość darmowego sposobu reklamy, w postaci zaistnienia w wyszukiwarce. W tej opcji będziemy musieli stworzyć własną stronę internetową oraz ją pozycjonować, czyli dostosować do wyszukiwarki Google, aby ta uznała ją za wartościową i wyświetla wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli będziemy odpowiednio pozycjonować naszą witrynę, będzie ona znajdowała się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce pod konkretnymi hasłami i będzie sprowadzała ruch na naszą witrynę. Im wyżej będziemy się znajdowali, tym więcej osób zainteresuje się naszym wynikiem i zdecyduje się sprawdzić naszą witrynę.

Pod hasłem pozycjonowania kryje się wiele czynności, które możemy wykonać, aby stać się bardziej atrakcyjni dla Google. Z pewnością jest to sama optymalizacja witryny i dostosowanie jej do wyszukiwarki. Będzie to np. przyspieszenie jej działania, stosowanie odpowiednich opisów i tytułu, metadanych i danych strukturalnych czy prostego szkieletu. Do ważniejszych elementów, które mają wpływ na pozycję naszej witryny w Google, należą również teksty seo, czyli teksty, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym wyszukiwarka wie, o czym jest nasza witryna. Teksty seo możemy zamawiać i zmieszczać na witrynie w sporej ilości. Aby pozycjonować witrynę, będziemy musli zadbać też o linkowanie zewnętrzne.

Ten sposób reklamy w Google jest szczególnie przydatny, gdy prowadzimy biznes lokalny lub długofalowy projekt i nie zależy nam jedynie na krótkotrwałych wynikach. Pozycjonując regularnie i długotrwale naszą witrynę, będziemy mogli liczyć na wysoką jej pozycje i regularny napływ klientów. Pozycjonowanie możemy wykonywać również samodzielnie lub zamówić usługę w agencjach seo, które w zamian za opłata będą dbały o wysoką pozycję naszej witryny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here