W dropshippingu, czyli modelu biznesowym polegającym na sprzedaży produktów bez posiadania ich fizycznie przez sprzedawcę, pojawia się pytanie o konieczność posiadania kasy fiskalnej. Czy jest to wymagane? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Wymagania dotyczące kas fiskalnych w dropshippingu

Czy w dropshippingu trzeba mieć kasę fiskalną? To pytanie zadają sobie dzisiaj przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć swoją działalność w e-commerce. Dropshipping to metoda sprzedaży bezpośrednio od producenta lub dystrybutora do klientów końcowych. W takiej sytuacji wielu z nas może pomyśleć, że nie ma potrzeby posiadania kasy fiskalnej.

W rzeczywistości jednak wymagania dotyczące kas fiskalnych a także ewidencji przychodów i wydatków są jasno określone przez polskie prawo podatkowe oraz Kodeks cywilny.

Według ustawy o VAT obowiązek prowadzenia rejestru sprzedaży na kasach fiskalnych mają wszyscy przedsiębiorcy, którzy wykonują czynności opodatkowane podatkiem od wartości dodanej (VAT). Dotyczy to również osób fizycznych dokonujących dostaw towarów lub świadczeń usług za pośrednictwem Internetu.

Dropshipper jest więc zobligowany do stosowania przepisów regulujących ruch pieniędzy wynikających ze sprzedaży internetowej produktów czy też obsługiwanie reklamacji i zwrotami poprzez sklep internetowy. Co więcej każdy biznes powinien dbać o wiarygodne dokumentowanie transakcji handlowych – zarówno tych dochodowych jak i kosztownych dla firmy- co umożliwiają kasowe drukarki fiskalne.

Zgodnie z polskim prawem podatkowym każdy przedsiębiorca ma obowiązek ewidencjonowania przychodów oraz kosztów. Dzięki temu możliwe jest dokładne określenie wysokości podatku dochodowego, który musi zostać odprowadzony do urzędu skarbowego na koniec roku finansowego.

Istotnym argumentem za posiadaniem kasy fiskalnej przez dropshippera jest też fakt, że taka forma sprzedaży wymaga od właściciela e-sklepu zapewnienia nie tylko jakości produktu ale i całkowitego bezpieczeństwa transakcji dla klienta końcowego. W przypadku braku dokumentacji zakupionych towarów czy nawet podejrzenia fałszywość przesyłki – weryfikacja takich spraw będzie niemożliwa bez rzetelnych potwierdzeń zawartych w paragonach lub fakturach VAT wystawianych przez rejestrującego je sprzedawcy.

Warto również pamiętać o tym, że prowadzenie biznesu opiera się na relacjach między ludźmi a co za tym idzie trzeba dbać także o aspekty formalno-prawne swojej działalności- zarówno po stronie kupującej jak i tej oferującej usługę dropshippingowa. Zatem korzystanie z kasy umożliwi ci łatwiejszą kontrolowanie procesy handlowe które mogą mieć wpływ na twoją reputację i zaufanie klientów.

Wniosek jest taki, że każdy przedsiębiorca korzystający z formy sprzedaży w modelu dropshipping powinien posiadać kasę fiskalną. Dzięki niej będzie mógł prowadzić skuteczną ewidencję swoich przychodów oraz kosztów a także zapewni bezpieczeństwo transakcji dla swoich klientóœ końcowych. Warto pamiętać o tym, że rzetelne dokumentowanie wszystkich ruch pieniędzy ma wpływ na postrzeganie naszej firmy przez otoczenie biznesowe i konsumenta- co może przyczynić się do wzrostu popularności marki czy też polepszenia relacji między nami a urzędem skarbowym lub organem kontrolnym odpowiedzialnym za poprawność prowadzonej działalności gospodarczej.

Wezwanie do działania:
W przypadku prowadzenia dropshippingu należy się zastanowić nad koniecznością posiadania kasy fiskalnej. Zalecamy skontaktowanie się ze swoim doradcą podatkowym w celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat.

Link tag HTML do https://www.swiatoholiczka.pl/:
SwiatOholiczka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here